Tandarts Tarieven

Landelijk gelden sinds 1 januari 2013 vaste tarieven die zijn vastgesteld door de Nederlandse zorgautoriteit. Ook uw tandarts hanteert deze tarieven. Voor de geldende tarieven kunt u kijken op de website van de NZA.
Binnen onze praktijk hanteren wij een minimum No Show tarief van € 20 , indien de afspraak binnen 24 uur wordt afgebeld.

 

 

Betalingen

De rekening 
De tandartsrekening is opgebouwd uit de verschillende verrichtingen die tijdens een behandeling hebben plaatsgevonden. Op de rekening staat elke verrichting omschreven met een code. Aan elke code is een tarief gekoppeld: zie Tarieven.

Klik hieronder om de (NMT) betalingsvoorwaarden te bekijken. 
Betalingsvoorwaarden (pdf) 

Betalingsvoorwaarden
Alle nota's worden overgedragen aan Infomedics, een firma gespecialiseerd in het afhandelen van medische rekeningen. Infomedics declareert vervolgens namens ons bij uw verzekeraar. Heeft u geen tandartsverzekering? Of wilt u zoals u bij ons gewend was de nota direct betalen? Dan is dat nog steeds een mogelijkheid. Betalen kan met pin of contant.

Vragen over uw rekening?
Voor vragen over de rekening kunt u contact opnemen met een van de assistenten of direct met Infomedics. Indien nodig kunt u voor informatie en advies ook terecht bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP).

 

Begroting:

Tandheelkundige behandelingen bestaan vaak uit verschillende onderdelen. Zo kan er sprake zijn van een verdoving bij een behandeling, extra isolatie, tussenlagen en/of  worden er techniekkosten gemaakt. Het is daarom verstandig om voor duurdere behandelingen vooraf een begroting te vragen, zodat u niet voor onverwachte kosten komt te staan. Voor behandelingen boven de  € 250 zijn aanbieders verplicht u een gespecificeerde begroting te geven. Tandarts Farsi en zijn team zullen, indien gewenst , een begroting voor u maken voor de aankomende behandeling. Dit is een begroting en geen offerte, een tandheelkundige behandeling en dus ook de declaratie hiervan, kan afwijken van de begroting wanneer de behandeling hier om vraagt. Dit zal altijd met u besproken worden.

Betalen & Infomedics

De rekening

Onze tijd besteden wij liever aan u. Daarom besteden wij de administratie uit aan specialist Infomedics. Voor vragen over uw nota verwijzen wij u naar de veelgestelde vragen van Infomedics. Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u rechtstreeks met Infomedics contact opnemen:
 

Website: www.infomedics.nl
Contactformulier: https://www.infomedics.nl/contact
Bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00 uur.
Telefoon algemene vragen: 036 - 20 31 900 

Algemene betalingsvoorwaarden Infomedics

Het betalingstraject van Infomedics is als volgt:

  • Infomedics mag, als dit mogelijk is, uw rekening declareren bij uw zorgverzekeraar. U ziet een eventuele vergoeding altijd terug op de rekening

  • Infomedics verwacht dat u de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening.

  • Als u de rekening niet voor de vervaldatum hebt betaald, dan bent u in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Omdat u het uiteraard vergeten kunt zijn, krijgt u een herinnering waarbij u wordt gevraagd de rekening alsnog binnen 15 dagen te betalen.

  • Betaalt u niet binnen deze 15 dagen? Dan krijgt u een 2e herinnering met rente en incassokosten

  • Infomedics mag uw betaling eerst in mindering brengen op de incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op het oorspronkelijke bedrag van uw rekening.

  • Houd er rekening mee dat, wanneer u een klacht indient of zich inschrijft bij een andere zorgaanbieder, uw rekening van Infomedics uiteindelijk nog steeds betaald moet worden. Uw betalingsverplichting kan hierdoor niet worden opgeschort.

  • Verzekeringen

    U kunt zich bij vele verzekeraars voor tandheelkundige zorg verzekeren. Graag verwijzen wij u voor informatie over verzekeringen en de verschillen in dekking naar www.allesoverhetgebit.nl/polisvergelijker.